10. јул 2011. Разноврсним програмом са младима, ЦПН обележио Дан науке у Србији

Пише: Сташа Бајац

Центар за промоцију науке je у недељу 10. јулa, који је Влада републике Србије прогласила Даном науке у Србије, организовао низ активности, попут представљања достигнућа наших младих научника, обиласка Великог ратног острва са тимовима научника еколога и биолога, интерактивне археолошке радионице, физичке експерименте, планетаријумске пројекције и мултимедијалне изложбе о науци.

Ha острву су, између остлалих, одржана предавања о еко систему и заштити птица, на интерактивној радионици у виду археолошког налазишта најмлађи су ископавали предметe и деловe слагалице са представом првог римског цара Октавијана Августа, а на мултимендијалној изложби “500 година открића, проналазака, идеја “ са сликама великих људи и значајних открића науке, од 1543. године, па до данас, укрштала су се уметничка дела, политички догађаји, промене људских обичаја, културе и филозофије.

Будући да је овај датум дан рођења Николе Тесле, Центар је пажњу поклониомладим, успешниm научницима. Реч је о добитницима престижних међународних награда и признања из различитих научних дисциплина као што су Strawberry energy са пројектом “Strawberry дрво” – јавни соларни пуњач, ЕTF Robotics – Инжењерски приступ моделирању и управљању човеколиким роботом, Gоdzilion “Таксико” – мобилни такси сервис и други.

Ови млади истраживачи представљају нашу земљу у иностранству и доносе кући награде са међународних такмичења, a својим знањем, ентузијазмом и енергијом дошли cy до нових открића и иновација, и на креативан начин представили себе и Србију у најбољем светлу. L

ПРОГРАМ ДАНА НАУКЕ

1. Упознајте младе научне шампионе
(10.00 – 13.00 часова, брод “Кеј I”)

На броду “Кеј I” дочекани су млади научници, медији и гости. Млади тимови, добитници престижних међународних награда из различитих научних дисциплина, представили су своје пројекте и разговарали о мотивацији и условима за бављење научним радом;

• Strawberry energy – “Strawberry дрво”, јавни соларни пуњач

• ЕTF Robotics – Инжењерски приступ моделирању и управљању човеколиким роботом ECCEROBOT

• Gоdzilion – “Таксико” , мобилни такси сервис

2. Научни еко-сафари
(13.00- 15.00 часова, Велико ратно острво)

Центар за промоцију науке је организовао обилазак Великог ратног острва са тимовима научника еколога и биолога.

У еколошкој учионици, отвореном амфитеатру и у току шетње по Великом ратном острву, одржана су предавања о еко систему и његовом значају, унапређивању природних вредности, заштити птица и биодиверзитета Србије.

4. Интерактивне радионице
(18.00 – 20.00 часова, центар Београда)

Археолошка радионица “ Стари Рим “ – интерактивна радионица у виду археолошког налазишта омогућила је најмлађима ископавање предмета и делова слагалице са представом првог римског цара Октавијана Августа, као и боље упознавање са историјом и културом античког Рима.
Физички експерименти “Наука уживо “ – приказани су Теслин транформатор, плазма кугла, демонстрације јачине атмосферског притиска и друго.

5. Планетаријум
(18.00 – 20.00 часова, центар Београда)

Планетаријумске пројекције – покретни планетаријум омогућио је грађанима да се упознају са изгледом ноћног неба, основним појмовима битним за посматрање звезданог неба, кретања небеских тела као што су планете, комете, сателити итд. Такође, посетиоци су били у могућности да виде реалне снимке небеских тела.

6. Мултимедијална изложба о науци
(18.00 – 20.00 часова, центар Београда)

Мултимендијална изложба “ 500 година открића, проналазака, идеја “ – са сликама великих људи и значајних открића науке, од 1543. године, па до данас, где се укрштају уметничка дела, политички догађаји, промене људских обичаја, културе и филозофије.